INGEVULD

Manager Finance Operations

BELANGRIJKE SLEUTELPOSITIE WAARBIJ JE ALS PEOPLE MANAGER MET JOUW TWEE TEAMS EEN TASTBAAR VERSCHIL MAAKT BINNEN EEN AMBITIEUS A-MERK

 

Als Manager Finance Operations ben je verantwoordelijk voor een betrouwbare, voorspelbare, sluitende administratie en de verwerking van alle inkomende en uitgaande geld- en waardestromen voor de activiteiten in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk. Dit doe je samen met je collega’s van de teams Accounts Receivable (4 medewerkers) en Accounts Payable (4 medewerkers). Een belangrijk speerpunt van deze uitdagende functie is het verder optimaliseren van geautomatiseerde processen/systemen en een meer digitale wijze van het organiseren van alle kernprocessen. In deze Finance MT positie rapporteer je rechtstreeks aan de CFO en werkt nauw samen met de Manager Financial Accounting & Control en Manager Business Control.                                                                                                                                                                

VOORWAARDEN

  • Maximaal € 110k (inclusief vakantiegeld)
  • Vast bruto salaris circa € 7.500,00 – € 8.500,00 per maand o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van concrete ervaring
  • Vakantiegeld 8% en 25 vakantiedagen
  • Reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, laptop en smartphone, goede pensioenregeling, collectieve ziektekostenregeling en een fietsplan
  • Mogelijkheid om flexibel en vanuit huis te werken, waarbij het wel verstandig is de eerste periode veel op kantoor aanwezig te zijn
  • Een parttime invulling op 90% (vier om vijf dagen) is bespreekbaar, maar geniet niet de voorkeur
  • Korting op bedden en andere producten die daarbij horen
  • Korting op het sporten bij een van de vele aangesloten fitnessclubs
  • Versbereide lunches, gratis fruit, leuke borrels en teamuitjes

POSITIE

  • Eindverantwoordelijke rol voor alle AP/AR en Cash Management activiteiten voor de landen Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk
  • Aansturen, coachen en (door)ontwikkelen van in totaal acht medewerkers van de teams AP/AR en het samen verder verbeteren de administratie
  • Initiëren van verdere standaardisatie en automatisering om de basisadministratie betrouwbaarder te maken en hiermee de voorspelbaarheid en bestuurbaarheid te vergroten
  • Verzorgen van diverse rapportages/analyses d.m.v. nauwkeurige data en KPI’s, waarbij de kwaliteit hiervan ’first time right’ de standaard zal moet worden
  • Organiseren van een optimale inrichting van al het betalingsverkeer en betalingscondities, inclusief het beheren van (buitenlandse) betaalrekeningen, creditcards, PayPal en kasstromen
  • Zeer belangrijke en essentiële rol in het optimaliseren van alle processen in de gehele keten: bestelling klant, aanbetaling, productie, transport en restantbetaling (o.a. via PIN aan huis)
  • Intensief opbouwen van goede, interne relaties met o.a. de disciplines/afdelingen Supply Chain Management, Sales, Warehousing, Delivery en Customer Care
  • Actief deelnemen aan diverse change projecten en het verzorgen van interne trainingen om het team verder te ontwikkelen
  • Opstellen van de periodieke managementrapportages en het verschaffen van meer inzicht in de cijfers d.m.v. data-analyses
  • Actief (gevraagd en ongevraagd) adviseren over verbeteringen en optimalisaties m.b.t. finance vraagstukken

PROFIEL  

  • Afgeronde financiële of bedrijfseconomische opleiding op HBO of WO niveau
  • Ruime ervaring in een vergelijkbare, brede finance positie en met het aansturen, coachen en ontwikkelen van een team medewerkers
  • Analytisch en relationeel sterke financial die met een helicopterview bedrijfsbrede processen overziet, de organisatie induikt en met de diverse stakeholders in gesprek gaat om processen en procedures verder te optimaliseren en stroomlijnen
  • Ervaring met SAP is vereist en concrete ervaring met een implementatie daarvan (of vergelijkbaar ERP systeem) sterk gewenst
  • Initiatiefrijke persoonlijkheid in het actief zoeken naar interne samenwerkingen en het gevraagd en ongevraagd geven van je mening, adviezen en aanbevelingen
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel de Nederlandse en Engelse taal; beheersing van de Duitse taal is gewenst

SWISS SENSE

Swiss Sense is een prachtig familiebedrijf van Nederlandse bodem. Met ruim 1.200 medewerkers in Europa, 800 medewerkers in de Filipijnen en een omzet van circa € 300 – 350M zijn zij een bekende producent van bedden. Met de vierde generatie van familie Diks aan het roer en de ondersteuning van een externe investeerder, is de organisatie de laatste jaren uitgegroeid tot een gerenommeerd merk in Nederland, België, Duitsland, Denemarken en Oostenrijk. Swiss Sense wil een goede nachtrust voor iedereen toegankelijk maken door de beste prijs en kwaliteit te bieden. Ze doen zoveel mogelijk zelf: van ontwerp en productie tot advies in de 120 eigen winkels en de bezorging bij klanten thuis. En daar zijn ze zeer succesvol in!

SOLLICITEREN

Helaas, deze functie is reeds ingevuld. Heb je interesse om eventuele andere mogelijkheden te bespreken? Bel mij voor meer informatie!

06 – 21 88 64 12

Scherm­afbeelding 2024-09-25 om 14.11.40

Swiss Sense

Manager Finance Operations

Vacature gegevens
HBO, WO
Uden
Vast